Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Alle informatie die je nodig hebt over Homeplant.

Kennismaken met Homeplant?

Homeplant heeft 100+ verschillende kamerplanten. Ons doel: nét even wat andere kamerplanten tonen dan je veelal tegenkomt. Zo vind je bij Homeplant alle populaire kamerplanten, maar ook die ene eye-catcher waarmee je jouw vrienden gaat verrassen.

Door onze vele contacten bij Nederlandse kwekers kunnen wij veel speciale kamerplanten leveren. Ben je specifiek op zoek? Mail dan gerust naar info@homeplant.nl. Wie weet kunnen wij hem bezorgen!

Waar komen de kamerplanten vandaan?

Al onze kamerplanten komen direct van de Nederlandse kweker. Bij elke kamerplant staat precies beschreven uit welke Nederlandse kwekerij jouw nieuwe kamerplant komt. Transparant en duidelijk!

Hoe kan ik contact opnemen met Homeplant?

Je kunt ons bellen, mailen of een DM sturen op Instagram. We zijn dagelijks bereikbaar van 09.30 – 17.00 uur op telefoonnummer 06-48598518. Handiger nog is een e-mail sturen naar info@homeplant.nl. We reageren altijd dezelfde dag nog, zodat je snel antwoord hebt.

Zijn alle kamerplanten op voorraad?

Ja! We hanteren een see-is-what-you-get beleid. Hebben we de plant op voorraad, dan vind je hem op Homeplant. Is hij even niet leverbaar, dan vind je hem ook niet online. Zo ben je altijd verzekerd van een snelle levering van jouw favoriete kamerplant.

Hoe moet ik mijn kamerplant verzorgen?

De meeste van onze kamerplanten zijn makkelijk te verzorgen. Om het nog gemakkelijker te maken hebben we een complete gids voor plantverzorging samengesteld. Kies jouw plant en lezen maar!

naar de plantverzorging gids

Geen antwoord gevonden? Je kunt jouw vraag over plantverzorging altijd mailen naar info@homeplant.nl of via een DM op Instagram. Zo houden we samen jouw kamerplanten in topconditie!

Hoe snel worden de kamerplanten bezorgd?

Op werkdagen worden alle kamerplanten binnen 72 uur bezorgd. Deze tijd is nodig om de kamerplaten, direct van de kweker bij Homeplant te krijgen. Ook moeten alle kamerplanten goed gecontroleerd en verpakt worden. Je ontvangt altijd een Track & Trace-code zodra de kamerplant ons verlaat, zodat je precies weet wanneer de kamerplant bezorgd wordt.

Hoe worden kamerplanten verzonden?

De Nederlandse kweker levert de kamerplanten op werkdagen binnen 48 uur af bij Homeplant, waarna de planten zorgvuldig worden gecontroleerd. Na controle worden de kamerplanten stevig en degelijk verpakt voor verzending. Vervolgens wordt de bestelling verzonden met PostNL en de volgende dag bezorgd. Op werkdagen worden kamerplanten dus altijd binnen 72 uur na bestelling bezorgd. Op het moment dat de kamerplanten Homeplant verlaten ontvang je altijd een Track & Trace-code. Zo weet je precies hoelaat de bestelling, doorgaans de volgende dag, bezorgd door PostNL.

Is de verzending van kamerplanten gratis?

Elke bestelling vanaf 50,- wordt gratis thuisbezorgd. Daaronder rekenen we 3,95 verzendkosten per bestelling. Voor dit bedrag zorgen we voor een perfecte verpakking én top bezorging binnen 72 uur door onze pakketpartner PostNL.

Hoe zijn de kamerplanten verpakt?

Na controle worden de kamerplanten stevig verpakt in een stevige, degelijke doos. De pot wordt aan de bodem bevestigd, en kan daardoor tijdens het transport niet verplaatsen of beschadigen.

Bovendien zorgen we ervoor dat de planten tijdens het transport voldoende water krijgen. Zo wordt de kamerplant in topconditie bezorgd!

Kamerplanten verpakking
Mijn kamerplant is beschadigd bezorgd: wat nu?

Ondanks zorgvuldige controle en goede verpakking kan het voorkomen dat een kamerplant beschadigd wordt bezorgd. In dat geval ruilen we kamerplant natuurlijk graag bij je om. Onze bezorger levert jouw nieuwe kamerplant, en jij geeft de beschadigde kamerplant weer mee retour met de bezorger.

Mail voor een snelle afhandeling altijd één of meerdere foto’s van de beschadigde plant en verpakking naar info@homeplant.nl. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je op om de omruiling in te plannen. Ideaal!

Kunnen kamerplanten geretourneerd worden?

Nee, het is niet mogelijk om kamerplanten te retourneren. Ook annuleren na bestelling is helaas niet meer mogelijk. Dit komt doordat de bestelling direct wordt doorgestuurd naar de Nederlandse kweker. Enkel op die manier kunnen we ervoor zorgen dat de kamerplanten binnen 72 uur bezorgd worden. Het herroepingsrecht, dat geldt voor andere producten, geldt helaas niet voor (levende) planten.

Hoe kan ik betalen bij Homeplant?

Betalen bij Homeplant kan met iDEAL en Bancontact. iDEAL, ookwel internetbankieren, is de populairste betaalmethode in Nederland. Als Belgische klant kunt u betalen met Bancontact.

Kan ik ook grote hoeveelheden planten bestellen?

Zeker. Homeplant levert ook grote hoeveelheden. We werken hiervoor graag een maatwerk aanbod voor je uit. Het maakt hierbij niet uit of het gaat om 100 of 1.000 planten op één adres, of op verschillende adressen. Mail ons op info@homeplant.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Of bekijk de kantoorplant pakketten
Kan ik als zakelijke klant op rekening betalen?

Ben je van plan vaker kamerplanten af te nemen, of wil je bijvoorbeeld grote hoeveelheden planten bestellen. In deze gevallen kun je bij Homeplant ook op rekening kopen. Mail ons op info@homeplant.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Waar kan ik mijn zakelijke factuur vinden?

Direct na aankoop ontvang je van ons per e-mail een zakelijke factuur. Ook kun je de facturen van al jouw bestellingen vinden onder Mijn Bestellingen. Log hiervoor in met het e-mailadres waarmee je bij Homeplant hebt besteld.